Het mysterie van de verdwenen werkbonnen [blog]

Sherlock en het mysterie van de verdwenen werkbonnen

En hoe u geld kunt besparen door procesoptimalisatie

Elk bouwbedrijf met service- of onderhoudsmedewerkers is bekend met het fenomeen dat werkbonnen ‘zomaar’ zoek zijn. Bonnen slingeren nog in de auto of belanden om een of andere reden niet op het juiste bureau bij de administratie. Met als gevolg dat deze bonnen niet gefactureerd worden. U loopt dus omzet mis!

Heeft u enig idee hoeveel geld u kunt besparen als werkbonnen op een efficiëntere manier verwerkt zouden worden? Harde cijfers zijn er niet, maar bedrijven die het volledige proces rondom Service & Onderhoud hebben gedigitaliseerd geven aan dat zij directe besparingen realiseren als gevolg van slimmer en efficiënter werken.

Slimmere werkprocessen

Een app waarmee uw monteur of vakman de werkbonnen digitaal ontvangt en verwerkt op zijn telefoon of tablet, heeft meerdere voordelen. Digitale bonnen kunnen niet kwijtraken én de inhoud van de bon hoeft niet overgetypt te worden. Zo voorkomt u fouten door dubbele invoer en dat scheelt niet alleen tijd, maar ook geld. Digitalisering van de werkbonnen maakt het werkproces rondom Service & Onderhoud eenvoudiger en transparanter. U heeft altijd real time inzicht in wat er nog open staat en wat gefactureerd kan worden. Zo draagt het gebruik van mobiele toepassingen bij aan efficiëntere en strategische bedrijfsprocessen.

Veeleisende opdrachtgevers

De markt verandert continu; uw opdrachtgevers verwachten transparante processen. Dat vraagt het nodige van uw bedrijfsvoering. Een flexibele totaaloplossing die dit ondersteunt en mee verandert met de wensen van uw opdrachtgevers is dan een vereiste. Of zoals één van onze klanten stelt:

BouwVision is belangrijk voor het verder optimaliseren van de dienstverlening naar onze huidige opdrachtgevers, voor toekomstige opdrachtgevers is dit zelfs essentieel.

Totaaloplossing voor de bouw

BouwVision, software voor bouwers, is een integrale totaaloplossing waaraan ook apps kunnen worden gekoppeld. Denk aan een service-app en een inspectie-app bijvoorbeeld. Dankzij deze procesverbeteringen bespaart u kosten door efficiënter werken:

  • U heeft real time inzicht in de status van werkbonnen, op kantoor en buiten
  • Eenmalige invoer van gegevens volstaat
  • Snellere facturatie en afhandeling

Uw mensen zijn minder tijd kwijt aan administratie en kunnen zich focussen op hun kernactiviteiten.

Digitale werkbonnen raken niet kwijt

Wij zijn er heel trots op dat ondertussen meer dan 250 mensen in de bouw dagelijks gebruik maakt van onze Service app. Van melding tot factuur, het hele proces van het afhandelen van een werkbon kan mobiel gerealiseerd worden. Bon en foto’s worden direct in de financiële projectadministratie van BouwVision ERP opgeslagen. Hiermee voorkomt u dubbele invoer en fouten door verkeerd overtypen.

En rondslingerende werkbonnen zijn voorgoed verleden tijd!

 

Esther Wouters - Business consultant

Meer weten over procesoptimalisatie in de bouw?

Bel +31 72 727 1100 of stuur me een mail: e.wouters@herke.nl.

Esther Wouters-Anema

Twitter @EstherWA      LinkedIn estherwouters

 

Herke ICT Group is leverancier van BouwVision,  innovatieve software voor de bouw gebaseerd  op de zakelijke software Microsoft Dynamics
(NAV 2015). Online in de Cloud en on-premise. Ook beschikbaar als app op uw mobiele telefoon of tablet. Bovendien kan de data uit
BouwVision via een internet portal worden ontsloten voor externe partijen. Bouwbedrijven die werken met BouwVision ervaren een enorme
efficiency winst, doordat zij gegevens nog maar één keer hoeven in te voeren.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn