Portals voor de bouw

Communiceren met klanten en partners

Ketensamenwerking, welk bouwbedrijf heeft er tegenwoordig niet mee te maken? Wanneer meerdere partijen betrokken zijn bij een project is het belangrijk dat er optimaal wordt gecommuniceerd.

BouwVision Portals

 

Samenwerking met partners vraagt om een tool waarmee steeds de meest recente projectinformatie op eenvoudige wijze gedeeld kan worden.

Via internet kun je opdrachtgevers, leveranciers, kopers en bewoners beveiligde toegang verlenen tot een van de webportalen in het BouwVision Portal. Beschikken over de juiste informatie leidt tot een beter eindresultaat, en daarmee tot tevreden klanten.

Een goede reden om je projectinformatie, documentatie en reparatieverzoeken via het BouwVision Portal te ontsluiten.

Deel je digitale bouwdossier in de Cloud



  • Bouwdossier

Partners kunnen de nieuwste versie van bouwtekeningen, planning, prijsafspraken, enz. toevoegen aan het webportal en zo eenvoudig informatie delen.

  • Beveiligde toegang

Jij bepaalt wie toegang krijgt tot welke onderdelen van het BouwVision Portal.

  • Altijd beschikbaar

24 uur per dag en 7 dagen per week kan de portal benaderd worden en is informatie op te vragen.

  • Beter eindresultaat

De kans op fouten (faalkosten) neemt af omdat alle betrokken partijen over de meest up-to-date informatie beschikken.


Het BouwVision Portal bestaat uit de volgende webportalen:

 

BouwVision Mijn Reparatieverzoek

BouwVision Portals Mijn Reparatieverzoek

  • Bewoners kunnen zelf een reparatieverzoek indienen via een grafisch ondersteunde werkstroom op jullie Portal.

  • De werkstroom loodst een bewoner via icoontjes door 4 eenvoudige stappen naar de juiste reparatie.

  • Het reparatieverzoek wordt direct digitaal verwerkt en uitgezet.


BouwVision Werkbonnen Portal


BouwVision Serviceportal AanvragenBouwVision Serviceportal Aanvraag

  • Online registratie en afhandeling van meldingen en incidenten.

  • Inzicht in de status van de digitale werkbonnen uit de BouwVision Service app.

  • Real-time integratie met BouwVision ERP en BouwVision xRM.

  • Voor gepland periodiek onderhoud of incidentele servicewerkzaamheden.

  • Melding en opvolging binnen één serviceportaal.

 

BouwVision KBB Portal


KBB portal export en rapportage

  • Onze oplossing voor het opnemen van KBB (= Kwaliteitseisen Bestaande Bouw) bestaat uit de KBB app in combinatie met dit KBB portal.

  • In de KBB portal stel je een nieuwe kwaliteitsset samen voor de hoofddelen en bouwdelen.

  • Vervolgens definieer je de minimale kwaliteit en de kwaliteit bij aanvang per bouwdeel.

  • In de KBB portal is zichtbaar welke opnames ingepland staan en welke reeds afgerond zijn.

  • Na opname met de KBB app is het rapport direct beschikbaar in het KBB  portal.

  • De opdrachtgever ontvangt een mail met een link naar het betreffende rapport, zodra dit klaar staat in het KBB portal. Ook is een export van de opnameresultaten van het volledige object naar Excel mogelijk.



BouwVision Aanvragen Portal

  • Inzicht in de Aanvragen uit BouwVision xRM (Klachten/Incidentenregistratie).

  • Via dit Portal kun je externen toegang geven tot het inzien van hun Aanvragen.

  • Voorafgaand aan de eerste inlog wordt een activatie mail verstuurd.


BouwVision Projecten Portal

  • Wat zijn de prijsafspraken? Hoe ziet de planning eruit? Waar zijn de meest recente bouwtekeningen? Alle relevante projectinformatie is centraal beschikbaar.

  • In het Projectenportaal is de meest recente versie van documenten op te vragen door alle gemachtigde betrokkenen.

  • Na uw goedkeuring kan de door een partner zelf toegevoegde documentatie ook door de andere partijen worden opgevraagd.

  • Het delen van de juiste informatie vermindert de kans op fouten en leidt tot betere beslissingen.


BouwVision Objecten Portal

  • Een object hangt aan een project, aan een project worden projectbetrokkenen gekoppeld.

  • In het Portal zie je de objecten van de projecten waarbij jij projectbetrokkene bent.

  • Dit is de ingang voor externe objecteigenaren, zoals een woningbouwvereniging of een huiseigenaar.

  • Gefilterd overzicht van aanvragen, werkbonnen, KBB rapportages, enz. bij het betreffende object.


BouwVision Documenten Portal

  • Ontsluit documenten uit het Document Management Systeem (DMS) van BouwVision xRM.

  • Deel documenten met betrokkenen binnen en buiten je organisatie.

  • De documenteigenaar bepaalt wie welke rechten krijgt op een document.

  • Je kunt documenten uploaden/downloaden en nieuwe versie toevoegen.

  • Eigenschappen van document bekijken/bewerken en versiegeschiedenis bekijken.


BouwVision Documentcontrole

  • Mail een beoordelingsverzoek naar de personen die je hebt toegevoegd als beoordelaars.

  • Het te beoordelen document wordt een revisie document en is via deze Portal in te zien.

  • Er wordt rekening gehouden met afwezigheid van de beoordelaar wegens vakantie bijvoorbeeld, zodat de beoordeling niet onnodig wordt vertraagd.


BouwVision Survey Portal

  • Definieer online vragenlijsten in dit Portal.

  • De vakman die een werkbon uitvoert, vult vervolgens de vragenlijst in op zijn telefoon.

  • De resultaten van de vragenlijsten zijn opvraagbaar in het Portal.


BouwVision Inkoopofferte Portal

  • Communicatie rondom Inkoopofferte aanvraag proces in BouwVision ERP.

  • Recente bouwtekeningen en bestek.

  • Beveiligde toegang voor leveranciers en onderaannemers waar offerte is aangevraagd.


BouwVision Kopers Portal

 

  • Directe communicatie met kopers is mogelijk via het Kopersportaal.

  • Het publiceren van de kopersopties via de portal zorgt voor optimale transparantie.

  • Keuzelijsten invullen via de portal biedt gemak voor de kopers, maar ook voor u: deze informatie wordt uiteraard direct gekoppeld aan Kopersbeheer in BouwVision ERP.



Flyer BouwVision 2017, software voor bouwers met visie

Wil je meer weten?

Download onze flyer

met informatie over de alles-in-een oplossing voor bouwbedrijven: BouwVision.

Onze visie op Portals voor de bouw


  • Altijd actuele informatie

Relevante documenten moeten op elk moment voor de betrokken partijen in de meest recente versie beschikbaar zijn. Een beveiligde toegang tot een portaal is daarvoor een prima oplossing.

  • Eenmalige invoer

Gegevens worden bij voorkeur eenmalig, digitaal vastgelegd. De keuzelijsten die kopers via een portaal invullen, worden automatisch bij het betreffende project in BouwVision ERP verwerkt.

  • Tevreden klanten

Gebruikers van het BouwVision Portal constateren dat het delen van informatie leidt tot een beter resultaat en dus tevreden klanten. En daar doen we het voor, toch?!

  • Resultaat gericht

RGS vraagt om een gebruikersvriendelijke tool om documenten te delen, bewerken en goedkeuren. Als beheerder kunt u externe gebruikers beperkt toegang geven tot projecten of documenten.

  • Windows 10 Supported

Herke ICT Group staat in voor de werking van het BouwVision Portal op Internet Explorer en Microsoft Edge, onder alle momenteel ondersteunde servicing branches (= releases) van Windows 10.

Windows10 compatible


Dit zeggen onze klanten...

  • “BouwVision heeft het complete Service & Onderhoud proces prima voor elkaar.”

  • “Wij kiezen voor BouwVision omdat wij door Herke ICT Group als klant behandeld worden.

     

  • “Koedooder werkt toe naar een paperless office met digitale factuurverwerking en mobiele apps.”

     

  • “Vinger aan de pols houden, dat willen we bereiken met BouwVision Online.”

     

  • “Service & Onderhoud in BouwVision is belangrijk voor het verder optimaliseren van onze dienstverlening.”